איך לדבר עם ההורים על המעבר לדיור מוגן?

איך לדבר עם ההורים על מעבר לדיור מוגן

לכם כבר ברור שלאבא או אימא יהיה טוב יותר בדיור מוגן מאשר בביתם, אבל איך גורמים להם להקשיב לכם באמת?

בביקור האחרון אצל אימא, שחיה לבדה כבר שלוש שנים, שמתם לב שהמקרר שתמיד היה שופע בתבשילים האהובים היה קצת ריק. אימא מספרת שהיא פשוט לא הלכה לקניות כבר כמה ימים כי לא היה לה זמן, אבל אתם מבינים שכנראה היא קצת חוששת ששוב השקיות הכבדות יכשילו אותה בדרך מהאוטו לבית ויגרמו לה למעוד כמו בפעם הקודמת. אתם כבר הבנתם שהגיע הזמן שאימא תעבור לדיור מוגן כל עוד היא עצמאית, אבל איך אפשר להסביר לה את זה כשהיא כל כך אוהבת את הבית שלה שבו גרה בשלושים השנים האחרונות, את שכניה היקרים ואת סביבתה המוכרת?

מעברים הם חלק בלתי נפרד ממהלך חיינו, מהרגע שאנחנו עוזבים את הרחם ועד שאנו עוזבים את היקום, כך גם המעבר לדיור מוגן. וכמו כל מעבר גם כאן מדובר בצעד לא פשוט שמלווה בחששות כבדים מהשינוי. כיצד משכנעים את ההורים שהגיע הזמן למעבר? הדגשים הבאים יסייעו לכם לעשות זאת בהצלחה.

למדו את השטח

אתם עומדים לבקש מההורים שלכם לעזוב את המוכר והבטוח למקום חדש וזר, ולכן כדאי מאוד שיהיו לכם את כל התשובות. נסו להגדיר לעצמכם מה באורח חייהם ובסביבת המגורים שלהם גורם לכם לחשוש, האם הבית עצמו אינו מותאם לצרכים שלהם? האם אתם חוששים שהם כבר אינם יכולים לספק לעצמם מזון, לדאוג לניקיון או שאולי הם עלולים שלא לנטול את התרופות שלהם בזמן? האם אתם חוששים שהם בודדים מדי וצריכים להיות קרובים לאנשים בני גילם? אחרי שהבנתם מהם הצרכים בדקו מהן האפשרויות הקיימות, מה המשמעות של סביבת מגורים מותאמת, מה ההורים שלכם יכולים להרוויח מכך ומהן המשמעויות הכלכליות של כל אחת מהאפשרויות.

אל תתכחשו לקושי

מעבר תמיד מורכב משני חלקים – העזיבה וההתחלה החדשה. העזיבה היא קשה, אי אפשר להתכחש לקושי, ואין להסתיר אותו או לטמון את הראש בחול.  נסו להיכנס לנעליהם ולהבין את המצב דרך עיניהם; הקשיבו להם, גלו אמפתיה ונסו להתייחס להתנגדויות ולקושי שעולים תוך כדי השיחה.

אל תעמיסו אותם באינפורמציה

עליכם להיות מועילים ככל האפשר, להפגין את הידע הנדרש ולגרום להורים שלכם להרגיש שאפשר לסמוך עליכם. אבל נסו שלא להמטיר על הוריכם את כל האינפורמציה החדשה בבת אחת, אחרת הם ירגישו מותקפים וכדי לגונן על עצמם הם ייאטמו ולא יקשיבו. בסופו של דבר – תפקידכם לתמוך, לעודד את הצעד ולספק את המידע הנדרש להחלטה, אבל זו צריכה להיות החלטה שלהם, והמטרה שלכם היא לסייע להם להגיע להחלטה ממקום בטוח ושלם.

פנו זמן ומקום לתהליך

רק אחרי שתרגישו שאתם שולטים בחומר, תוכל לגשת לשיחה עם ההורים. בצעו את השיחה פנים אל מול פנים, זו לא שיחה לטלפון – מצאו את הזמן ועשו זאת כשהוריכם מרגישים בנוח. רוב הסיכויים הם שלא תצליחו לשכנע אותם בשיחה אחת וזה ייקח זמן. יכול להיות שלכם כבר ברור מהי הבחירה הטובה ביותר, אבל לא כדאי לכם להאיץ בהורים לקבל החלטה, תנו להם את הזמן להביע את תחושותיהם, אבל מצד שני אל תתנו לנושא להיסחב זמן רב מדי ונסו להישאר במסגרת זמן סבירה, שכן את המעבר והקבלה לדיור המוגן יוכלו לעשות כל עוד הם עצמאיים, כך שחשוב לעשות זאת בזמן ובתזמון הנכון.

נצלו הזדמנויות לשיחה

לא פשוט להעלות נושא מורכב כל כך, אבל יש כמה הזדמנויות שיסייעו לכם לדבר על הדברים. לדוגמה, אם הוריכם מעלים איזה קושי, זו הזדמנות שלכם לנסות לדבר איתם על פתרון הדיור המוגן. אם הם מתלוננים שקשה להם לבצע את מטלות היום כמו בישולים, כביסה וניקיונות, אם קשה להם להגיע לקופת חולים לבדם, או אם הם פשוט מספרים לכם שהם חוששים להיות לבדם בבית, ספרו להם על הדיור המוגן, על מה שלמדתם וקראתם. נסו לתת להם דוגמאות של מכרים אחרים שעברו לדיור המוגן והם מרוצים מהמעבר ויותר מכך – נסו להפגיש אותם עמם כדי שיוכלו לשמוע על כך ממקור ראשון. דרך נוספת להפיג את חששותיהם -הציעו להם לבוא לביקור לא מחייב בדיור המוגן, לפגוש את הצוות והדיירים ולשוחח איתם.

בשלב מסוים בחיינו, הדאגה לביטחונם ולאושרם של הורינו רודפת אותנו ללא הפסקה. המעבר לדיור מוגן יכול להעניק לכם שקט נפשי בזמן שהוריכם ייהנו ממגורים מרווחים ומותאמים, משירותים רפואיים זמינים ומחיי תרבות ורווחה עשירים, והחשוב ביותר: מהמשך חיים עצמאיים ומאושרים. התכוננו לשיחה עם ההורים על המעבר, על מנת שלא תתפספס ההזדמנות לאיכות חיים טובה יותר ובריאה יותר.

עוד מהבלוג שלנו

דילוג לתוכן