הגיע הזמן לפתור את משבר הדיור המוגן למעמד הביניים

מאת: יוסי קפלן I 19.9.24 I 13:30

דמיינו זוג, דוד (מהנדס בפנסיה) ושרה (מורה בפנסיה), נשואים למעלה מ-50 שנה.
דוד ושרה גרו באותו בית נוח מאז שהיו זוג צעיר, גידלו משפחה ובנו חיים משותפים. כעת, בשנות השבעים המאוחרות לחייהם, דוד חווה בעיות בריאותיות המקשות עליו לתחזק את ביתם וההרגשה הכללית היא קצת יותר מורכבת ואיטית.
ההתנהלות בבית, שהייתה עד היום נוחה ונעימה, כבר לא כזו נוחה. שרה, למרות שהיא עדיין בריאה יחסית, דואגת לבריאותם ולעצמאותם.

דוד ושרה החלו לחשוש לעתידם. הבית שהיה פעם המקלט שלהם, הפך למקור לדאגה ותחושת חוסר אונים, מכאן, עלה הרעיון לעבור לדיור מוגן וכך החל לו החיפוש אחר חלופה,
חלופה שתאפשר להם לשמור על עצמאותם וגם תספק להם את התמיכה והביטחון שהם זקוקים להם.
דוד ושרה, למרות שהתלהבו מהרעיון לעבור לדיור מוגן נתקלו במכשול משמעותי: המחיר!, חייהם היו יציבים וטובים, אך לא היו עתירי אמצעים.
המחשבה על מכירת הבית בו גרו כל חייהם הייתה כואבת. זה היה יותר מבית, זה היה סיפור חיים מלא. מצד שני, הבית היה נכס גדול מדי עבור שני קשישים והתחזוקה שלו הפכה להיות קשה יותר ויותר.

הדילמה הייתה מורכבת: מצד אחד, הם רצו לשמור על איכות חייהם ולהמשיך להיות פעילים וחברתיים, ומצד שני, מה עם הירושה לילדים?, ומעבר לתשלום לדיור מוגן, מה עם כסף להתנהלות שוטפת?
הגיע הזמן להציע מוצר אחר בעולם הדיור המוגן, מודל הוגן שפונה לאוכלוסיית הביניים.
שינויים בחברה משתנה והצורך בדיור מוגן נגיש,

שרה ודוד הוא הסיפור של כולנו, הוא הסיפור שהולך ומתרקם בישראל,
ישראל מזדקנת (ומשתבחת), אוכלוסיית הגיל השלישי מהווה, נכון ל-2024, 12% מהאוכלוסייה הכללית, לפי נתוני מכון ברוקדייל, ממוצע תוחלת החיים בישראל, עלה ב-11 שנים מאז 1975, והגיל הממוצע של תוחלת החיים בישראל עומד, כיום, על 82.

עלייה זו יוצרת צורך גובר בפתרונות דיור הוליסטיים, במיוחד עבור אנשים טובים כמו שרה ודוד, שמוצאים את עצמם ללא אפשרויות נגישות ואפקטיביות.
בעוד הפתרונות הקיימים מתאימים, לרוב, לאוכלוסיות עשירות או כאלה עם צרכים מיוחדים, מעמד הביניים מוצא את עצמו חסר אפשרויות מתאימות. דיור מוגן יוקרתי נותר מחוץ להישג ידם של רבים, והפתרונות המוצעים לא תמיד מספקים את מה שנדרש כדי לשמור על איכות חיים נאותה.

הצורך הגובר בדיור מוגן למעמד הביניים, העלייה בתוחלת החיים בישראל וברחבי העולם מובילה להרחבת השורות של האוכלוסייה המבוגרת, שהיא כיום יותר פעילה, מודעת ובעלת דרישות גבוהות, יחד עם זאת, המחסור בפתרונות דיור מוגן שמתאימים לכיסו של מעמד הביניים דורש פתרונות למוצר שהולך ומתבקש בהתאם לגידול באוכלוסיה.

המגמה העולמית שונה מהמגמה בישראל, בעוד שרק 2.5% בישראל פונים לדיור מוגן בארץ, אנחנו רואים בעולם פי 3 פניות( 7%-8%), בעולם קיים היצע של מגוון סוגים של דיורים מוגנים.

אחת הסיבות ששרה ודוד אינם פונים לדיור מוגן כדוגמת לב גנים נופלת על כך שרבים, כמוהם, לא מכירים פתרונות שמתאימים לכיסם ואלו שמכירים, רואים בדיור מוגן פתרון למעמד הגבוה בלבד.

מחקרים מצביעים על כך שדיור מוגן המותאם לצרכים של דוד ושרה אינו רק צורך כלכלי, אלא גם צורך חברתי ונפשי.
הרגשת השייכות, התמיכה החברתית ואיכות החיים הם גורמים מכריעים להארכת תוחלת החיים ולשמירה על בריאות הגוף והנפש בגיל המבוגר.
רבים מבני מעמד הביניים מוצאים את עצמם בין הפטיש לסדן – מצד אחד, הם אינם יכולים להרשות לעצמם דיור מוגן יוקרתי, ומצד שני, הם גם מחפשים, כמו חבריהם "בעלי הממון", בטחון אישי ורפואי ונגישות רחבה לחיים פעילים, תרבותיים וחברתיים.

לב גנים – מחירים הוגנים בעולם הדיור המוגן
המציאות מחייבת אותנו לחשוב מחדש, ולהבין שדיור מוגן איכותי הוא זכות בסיסית לכל אחד ולא רק לאלו שמסוגלים לשלם את המחיר של "הביוקר".
לב גנים הוא מענה מושלם לדוד ושרה, בית בן 120 דירות בלבד שכל אחת מהן במרחק פסיעה מהמעלית.


     לב גנים הוא מענה מושלם לדוד ושרה

לב ליבו של הבית ומרכז הפעילות בקומת הכניסה של הבית.
המתכון הסודי של לב גנים הם הדיירים, חבר'ה כמו שרה ודוד, הקהילה שלנו, היא פסיפס של כל מה שהוא ארץ ישראל היפה,
ישראלים ועולים שעבדו קשה כל חייהם, וכיום, בגיל הפרישה, מחפשים פתרון איכותי ונגיש כלכלית.

בדיור מוגן כדוגמת לב גנים, נהנים מחיים עצמאיים ומלאים עם מעטפת מקצועית המספקת את כל השירותים הנדרשים להמשך התנהלות עצמאית עם צוות ותיק ומסור שתמיד זמין עבור דייריו.


    בלב גנים תמצאו דיור מוגן איכותי ונגיש

אני מאמין שהגיע הזמן לפעול ולפתח פתרונות דיור מוגן איכותיים ונגישים כלכלית לישראלים יקרים כמו דוד ושרה,
רק כך נוכל להבטיח שבני הגיל השלישי שלנו יקבלו את התמיכה, הביטחון והכבוד שהם ראויים להם, ובכך נוכל לחזק את החברה הישראלית כולה.

שלכם❤️, יוסי קפלן, מנכ"ל לב גנים.

עוד מהבלוג שלנו

דילוג לתוכן