כל הזכויות וההטבות המגיעות לך עם גיל הפנסיה

בני הגיל השלישי, הידעתם שמגיעה לכם הנחה בארנונה? ומה דעתכם על משקפיים חדשים בתשלום סמלי או סיוע משפטי ללא עלות? סקרנים לשמוע מה עוד מגיע לכם? המשיכו לקרוא!

אחרי שנים שנתתם מכל הלב לחברה הישראלית ולכלכלה הישראלית, סוף כל סוף יכולה המדינה לתת לכם בחזרה עם מגוון של זכויות והטבות שיהפכו את גיל הפרישה לטוב אף יותר בכל תחומי החיים, החל מקצבאות שיסייעו לכם לשמור על הכנסות הבית, דרך הנחות בהוצאות היום-יומיות ועד לזכאויות בתחומי הדיור. דעו את זכויותיכם והכירו את ההטבות המגיעות לכם וכך תוכלו לחסוך דאגות רבות ולבלות את הזמן שלכם בכיף בחיק המשפחה והחברים.

איך דואגים עכשיו להכנסות הבית?

ליציאה לפנסיה השפעה רבה על המאזן הכלכלי של הבית. המשכורת הקבועה ממקום העבודה יורדת וקצבת הפנסיה הופכת להכנסה העיקרית. כדי לשמור על יציבות כלכלית חשוב שתשימו לב שאתם מקבלים את מה שמגיע לכם – גברים מגיל 70 ונשים מגיל 65 זכאים לקצבת זקנה בסיסית, אך במקרים שונים, כשגובה ההכנסות מגיל פרישה נמוך מהסכום שנקבע במבחן ההכנסות, תוכלו לקבל את הקצבה כבר מגיל הפרישה. באתר ביטוח לאומי תוכלו לבדוק את זכאותכם. חשוב להכיר גם בגמלת סיעוד המיועדת למי שהגיע לגיל פרישה וזקוק לסיוע בביצוע פעולות יום-יומיות ולהשגחה על בטיחותו.

מה עושים עם החשבונות וההוצאות?

ההכנסות החודשיות ירדו והחשבונות החודשיים ממשיכים להגיע ומפרים את שלוותכם? כדאי שתכירו את ההטבות שמגיעות לכם בחשבונות המים, החשמל, הארנונה והתקשורת: מקבלי גמלת סעד או קצבת זקנה עם השלמת הכנסה זכאים להנחה משמעותית של 50% בחשבון החשמל בצריכה של עד 400 קוט"ש ולתעריף נמוך יותר בחשבון המים. אזרחים וותיקים זכאים להנחה גם בארנונה לפי קריטריונים שונים וכן להנחה בחשבון הטלפון. שימו לב כי מגיל פרישה אתם זכאים לתעודת אזרח וותיק המקנה לכם הנחות בעמלות הבנקים, בתחבורה הציבורית ואף בכניסה לאתרי תרבות ומוזיאונים. בסופו של דבר ההטבות האלו יכולות להסתכם לסכומים יפים מאוד שיקנו לכם שקט נפשי בכל חודש.

כאן גרים בכיף

איכות חיים טובה בגיל השלישי תלויה רבות בתנאי מגורים טובים ומותאמים לצרכים המשתנים, ועל כן חשוב שתכירו בהטבות הדיור השונות שמגיעות לכם. לדוגמה, מקבלי קצבת זקנה עם השלמת הכנסה זכאים להשתתפות בהחזרי המשכנתא בגובה מאות שקלים או לסיוע במימון שכר הדירה בשוק הפרטי. אנשים המוגבלים בניידותם וזקוקים לשיפוץ הדירה והתאמתה לצרכיהם יכולים לקבל סיוע כספי ממשרד הבינוי והשיכון. רבים מבני הגיל השלישי שוקלים את המעבר לדיור מוגן כפתרון מגורים טוב המותאם לאורח חייהם. בדיור המוגן הם יכולים ליהנות מדירות פרטיות ומרווחות, משירותי בריאות טובים מסביב לשעון ומחיי חברה עשירים ומגוונים. מי שחושש שמא המעבר לדיור המוגן יפגע בזכויותיו כמו קצבאות הזקנה או גמלת הסיעוד יכול להיות שקט, שכן 'חוק הדיור המוגן' מגן על זכויותיו כפי שהיו טרם המעבר לדיור המוגן.

סיוע משפטי – בשם החוק

אם אתם זקוקים לסיוע משפטי במימוש הזכויות שלכם או בכל נושא אחר תוכלו לפנות לכמה ארגונים חברתיים ועמותות שמספקות את השירות הזה ללא עלות. לדוגמה עמותת יד ריבה מעניקה סיוע במגוון נושאים כמו גם שירותי יישוב סכסוכים ובניית הסכמות וכן מקיימת עבורכם ועבור המשפחה שלכם הרצאות בנושאי זכויות משפטיות. כך גם עמותת המשפט בשירות הזקנה הפועלת אף להגשת תביעות לבג"צ ותביעות עקרוניות בנושאי זכויות לזקנים. עמותת כן לזקן הקימה מוקד זכויות טלפוני המספק מידע והדרכה בנושא. כמו כן תוכלו לפנות גם לקליניקות של הפקולטות למשפטים באוניברסיטאות בר אילן, חיפה ותל אביב המתמקדות במתן סיוע משפטי בנושאי זכויות הגיל השלישי. כעת, לאחר שקיבלתם את כל המידע הנחוץ לכם, כל שנותר הוא לצאת לדרך ולממש את כל אותן הטבות והנחות מבורכות.

עוד מהבלוג שלנו

דילוג לתוכן