חלמת על הפנסיה אבל לא חשבת על הבדידות? המדריך לבניית מעגלים חברתיים חדשים בגיל 70

סוף כל סוף יצאתם לפנסיה, רק שמה עושים עם כל הזמן הפנוי? הגיע הזמן שתכירו את כל הכלים שעומדים לרשותכם ויספקו לכם מלאי של פעילויות ופנאי שיעשירו את יומכם.

פעם היו אומרים שגיל ארבעים זה השלושים החדש, יחד עם זאת, אתם כבר בטח יודעים שהחיים בכלל מתחילים בשבעים, שהרי אם זה עתה יצאתם לפנסיה בטח התפנו לכם כמה וכמה שעות בכל יום ליהנות מהמשפחה ויותר מכך להקדיש לתחביבים ופעילויות שעושים לכם טוב על הלב, רק  שאף פעם לא היה לכם זמן לכך. ואם אתם עוד קצת פסימיים, ונדמה לכם שהעולם בכלל שייך לצעירים דעו לכם שיש סביבכם אין-סוף הזדמנויות המתאימות בדיוק לכם – בני הגיל השלישי.

תעודה של כבוד – הגעתם לגיל פרישה? זה לא הזמן להסתיר את הגיל, אחרת איך תוכלו ליהנות ממגוון ההנחות שזכאים להם רק אזרחים ותיקים? תעודת אזרח ותיק היא בהחלט תעודה שיש להתגאות בה בחפץ לב, ואפילו להשוויץ בה לבני המשפחה! התעודה מעניקה לכם מגוון של הנחות בכניסה למוזיאונים, בתי קולנוע, מופעים ועוד, וכן הנחות בנסיעה בתחבורה הציבורית, בכניסה לאתרים שונים ואפילו בעמלות הבנק. התעודה עצמה תשלח אליכם, לכתובתכם המעודכנת במרשם האוכלוסין, בסמוך לגיל הפרישה.

הצטרפו למועדון – מה מתחשק לכם לעשות היום – להאזין להרצאה מרתקת על המזרח הרחוק או להצטרף לחוג התעמלות? ואולי בכלל כדאי לכם ללכת לסדנת התזונה שכולם מדברים עליה? שימו לב: מועדוני הגיל השלישי ברחבי הארץ פועלים מטעם משרד הרווחה והשירותים החברתיים ובשיתוף הרשויות המקומיות ועמותות למען משפחת הגיל השלישי ומציעים עבור כל מי שהגיע לגיל פרישה מגוון של שירותים לרבות הרצאות, חוגים, סדנאות קידום בריאות, טיולים ואפילו חגיגות לציון אירועים שונים. בתוספת תשלום תוכלו ליהנות גם משירותי הסעות למועדון, טיפולים אלטרנטיביים וארוחות.

השלייקס הכי לוהט בעיר – אם עוד לא הכרתם את מועדון ההטבות 'שלישי בשלייקס' של המשרד לשוויון חברתי, כדאי שתתחילו לפנות זמן בלוח השנה, כי בקרוב הוא יתמלא באין-ספור פעילויות פנאי. המיזם שיצא לדרך ב-2014 מציע לאזרחים ותיקים מידי יום שלישי הטבות משתלמות להם, ולעיתים גם לבני המשפחה כמו סרט קולנוע או כניסה למוזיאון בעשרה שקלים בלבד והצגות בוקר בשלושים וחמישה שקלים בלבד ועוד מגוון הטבות בכל ימי השבוע. חברי מועדון ההטבות יכולים ליהנות מפעם לפעם גם מאירועי נופש מיוחדים המתפרשים על פני שלושה או ארבעה ימים וכוללים סדנאות, הופעות ופעילויות שונות.

נכנסים לכושר – אף פעם לא מאוחר מדי להתחיל בכושר גופני, ועכשיו זה אפילו פשוט יותר. אז אם מתחשק לכם להכניס קצת ספורט לחייכם כדאי שתכירו את התוכניות השונות ברחבי הארץ הפועלות לעידוד פעילות גופני בגיל השלישי שיעשו לכם טוב ללב וגם לנפש. גם התוכניות האלו מופעלות על ידי המשרד לשוויון חברתי ובשיתוף תוכנית אשל של אגודת ג'וינט ישראל לתכנון ולפיתוח שירותים למען הגיל השלישי ובני המשפחה. ענפי הספורט בהם מתמקדת התוכנית כוללים טניס שולחן, כדור רשת ומשחק הכדורת הצרפתי – פטאנק, ואם תרצו תוכלו גם להצטרף לליגת הפטאנק לאזרחים ותיקים בה חברים כבר כמה מאות משתתפים.

הכול כלול – ומה אם תוכלו ליהנות מכל מגוון האפשרויות במקום אחד? זהו בדיוק הפתרון שמציע הדיור המוגן, מקום מגורים מיוחד המותאם לבני הגיל השלישי ומעניק לדייריו איכות חיים טובה לצד שקט נפשי באווירה משפחתית ונעימה. בדיור המוגן תוכלו לנהל אורח חיים עצמאי לחלוטין בדירה פרטית, מאובזרת ומפנקת מכל הלב, בנוסף גם לקבל מענה לכל צורך קיים בליווי של צוות מקצועי ומנוסה. אחד מהיתרונות הבולטים של הדיור המוגן הוא שהוא מציע לדייריו עושר של פעילויות פנאי, תרבות וכושר במקום אחד כמו חוגים, הרצאות, סדנאות ומופעים. אחרי יום מלא בפעילויות, תוכלו לבחור אם להעביר את אחה"צ בחדר הכושר או בספרייה, לפגוש את המשפחה בפארק הסמוך או ליהנות בדירתכם המפנקת ולתכנן את הטיול הבא שלכם עם חבריכם הטובים מהדלת ממול.

עוד מהבלוג שלנו

דילוג לתוכן