דואגים להורים בפנסיה? 5 דרכים להכניס עניין לחיים בגיל 70+

במקום להסתגר בביתם מבוקר עד ליל ולהעביר את הזמן בבדידות בין ביקורי המשפחה, ההורים שלכם, שנמצאים כבר בפנסיה, יכולים להעשיר את חייהם במגוון פעילויות המיועדות בדיוק לגיל השלישי וליהנות מחיי חברה מלאים שיעשו להם טוב על הלב.

בזמן שאתם עסוקים בשגרת החיים העמוסה, מנסים לתמרן בין העבודה למשפחה, ולא מוצאים שנייה אחת לעצמכם, אתם לא מפסיקים לדאוג גם להורים שלכם שיצאו כבר לפנסיה. מה הם עושים כל היום? האם נעים להם? האם יש להם חיי חברה? האם הם לא בודדים? במקום להכניס עוד דאגות ללב, בכמה צעדים פשוטים תוכלו לעזור להורים שלכם להכניס לחייהם קצת עניין ומשמעות – הכירו כמה הזדמנויות מצוינות שיספקו להורים שלכם הנאה מרובה ואפילו חיי חברה טובים:

מועדוני גיל הזהב ומרכזי יום – ברחבי הארץ פועלים מועדוני גיל הזהב ומרכזי יום לגימלאים שהוקמו במטרה להעניק לאזרחים ותיקים, מגיל הפרישה, אפשרות לקיים חיי חברה וליהנות מפעילויות תרבות מגוונות לצד עזרה בניהול משק הבית ובטיפול האישי. מרכזי היום לגיל הזהב מיועדים בעיקר למי שהגיע לגיל פרישה ובמסגרת גמלת סיעוד בחר במרכז יום במקום שעות טיפול אישי. מרכזי היום מספקים הסעות למרכז וחזרה, ארוחות, פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, יעוץ גריאטרי ועוד. מועדוני הקשישים מיועדים לכל מי שהגיע לגיל הפרישה ומציעים מגוון של חוגים, הרצאות, משחקי חברה ופעילויות כושר גופני, סדנאות שונות, טיולים, מסיבות ואפילו שירותי יעוץ והכוונה. הצטרפות למועדון מתבצעת על ידי פנייה ישירה למועדון או למחלקה לשירותים חברתיים באזור המגורים הרצוי.

תעודת אזרח ותיק – אם הוריכם הגיעו לגיל הפרישה, שימו לב כי הם היו אמורים לקבל לתיבת הדואר שלהם את תעודת האזרח הוותיק, תעודה זו מקנה להם מגוון של הנחות והטבות מיוחדות בתחבורה הציבורית, בכניסה לשמורות טבע וגנים לאומיים ובכניסה למוזיאונים, לבתי קולנוע ולמופעים, ואף הטבה בעמלות הבנקים. אם התעודה לא הגיעה בדואר או אם אבדה תוכלו לפנות בעניין למשרד לשוויון חברתי ולבקש שינפיקו להוריכם תעודה חדשה.

שלישי בשלייקס – מועדון ההטבות 'שלישי בשלייקס' הוא מועדון הטבות יעודי לגיל הזהב שהוקם על ידי המשרד לשוויון חברתי במטרה לאפשר לאזרחים בגיל השלישי מגוון אפשרויות בילוי שירוממו את לבם ויעודדו אותם לצאת מביתם. בין ההטבות חברי המועדון זכאים להצגות קולנוע ב-10 שקלים בימי שלישי, להנחות בכניסה למוזיאונים, להצגות במחיר מוזל של 35 ₪ ועוד. חלק מההטבות מיועדות גם לבילוי עם בני המשפחה. הצטרפות למועדון פשוטה ומבצעת באתר האינטרנט של שלישי בשלייקס.

קהילה תומכת – עמותת אשל מבית ג'וינט ישראל הוקמה במטרה להעניק לאזרחים ותיקים ברחבי הארץ מגוון שירותים אשר מטרתם היא להביא לשיפור במעמד הגיל השלישי,לתת מענה לרחשי לבם ולהבטיח לאזרחים הוותיקים ובני משפחתם איכות חיים טובה יותר. כחלק מפעילות אשל הוקמה תוכנית 'קהילה תומכת', תוכנית זו מספקת לאזרחים ותיקים שירותים מגוונים החל מלחצן מצוקה המקושר למוקד החירום של קהילה תומכת, ושירותים רפואיים יחד עם זאת גם מגוון פעילויות חברתיות כמו הרצאות ואירועי תרבות, פעילויות מתנדבים ועוד. מידע על אודות פעילות הקהילה באזור מגורכם תוכלו למצוא במאגר השירותים של ג'וינט ישראל אשל.

דיור מוגן – בשנים האחרונות יותר ויותר אזרחים ותיקים מוצאים בדיור המוגן אפשרות טובה יותר ליהנות מחיי קהילה משגשגים בסביבה בטוחה ומוגנת ובאווירה משפחתית. בניגוד לבתי אבות סיעודיים, דיור מוגן משרת אוכלוסיית גימלאים המתפקדים באופן עצמאי ומבקשים ליהנות מאיכות חיים טובה ומשירותים המותאמים לגיל השלישי. תושבי הדיור המוגן מקבלים יחידות דיור פרטיות אך ומאובזרות ברוחב לב ומותאמות לצרכיהם, בנוסף גם מערך שלם הכולל שירותי בריאות, רווחה ופנאי. החיים בדיור מוגן מספקים לתושביו עושר תרבותי ומאפשרים להם ליהנות מחיי חברה ולהכיר אנשים דומים להם. לרשות הדיירים מגוון פעילויות פנאי, חוגים, מתקני כושר ובריאות, טיולים, אירועים מיוחדים ועוד.

עוד מהבלוג שלנו

דילוג לתוכן