המלחמה הזו גרמה לי להבין שחשוב לי להיות מוקף באנשים כמוני, שמכירים ויודעים מה זה מלחמה ומה זה תקומה!

דור המייסדים הבין שהקהילות שלהן נמצאות בדיור מוגן, לא עוד חדר ריק, אלא מישהו לחלוק איתו סיפורי עלייה, עשייה, גבורה ותקומה, ביחד!

מפסיקים לשבת בין 4 קירות ומול טלוויזיה, מייצרים חברים בלב גנים בנתניה

 

דניאל רענן יצאה לבדוק את דיור מוגן לב גנים בנתניה,

דור המייסדים, דור חזק שעבר מלחמות ואתגרי בנייה ותקומה רבים, חווה כיום אתגרים חדשים. רבים מדור המייסדים חיים בגפם, מוקפים בארבעה קירות וחשופים לתחושות קשות של בדידות וריחוק.

אתי(83), דיירת לב גנים: "אני ניצולת שואה, ומהרגע שהתחילה המלחמה הבנתי שאני ברת מזל, גיליתי כמה חשוב שיש קהילה סביבך. מהרגע שכל הבלגן התחיל – התארגנו, כל החברים, כל הקהילה שלנו, בהתנדבויות ובעשייה, ואנחנו עסוקים עד מעל הראש בקהילה שלנו ולקבל את המפונים שהגיעו אלינו, את חייבת להבין, פה תמיד יש מישהו לחלוק איתו ולשתף, לצחוק ולהפיג מתחים, להנות מהרצאות מעניינות וחוגים, מה הייתי עושה בבית? הייתי תקועה מול הטלוויזיה" 

 רשמו אותי לסיור בלב גנים , לגלות את החיים הפעילים של דור המייסדים

האדם הוא יצור חברתי. לאורך כל ההיסטוריה, בני האדם חיו בקהילות, תמכו זה בזה וחלקו חוויות משותפות. תחושת השייכות והקהילה הן צרכים בסיסיים וחיוניים עבור כל אדם, ובמיוחד בגיל השלישי.

יוסי קפלן, מנכ"ל לב גנים,גרנטולוג

יוסי קפלן, גרנטולוג, מנכ"ל לב גנים: "מערכות יחסים חשובות לאושר ולבריאות שלנו, המוח שלנו מתחדד ככל שנפעיל מספר מערכות יחסים מגוונות, יש יתרונות פיזיים מוכחים לבניית מערכות יחסים בגיל ה-3, היתרונות של קשרים חברתיים אינם קשורים רק לרווחה רגשית, המחקרים מצביעים על כך שאנשים שיש להם רשת חזקה ויציבה של קשרים חברתיים, נוטים לקבל תוצאות בריאות גופניות טובות יותר, שיעורים נמוכים יותר של מחלות כרוניות, החלמה מהירה יותר ממחלה ואפילו אורך חיים בריא וחיוני.

הדור המייסד הוא הדור שחי בשתי תודעות, זה דור שחי בזמנים שבו ליהודים לא הייתה מדינה, וזה דור שחי עכשיו, בזמן בו ליהודים יש מדינה, בפועל הם מבינים שמדינת ישראל, זה אירוע שאינו מובן מאליו, וכשיש מישהו שחולק אתך את ההבנה הזו ואת החוויה הזו – זה הדבר הכי חשוב, זו הסיבה שאני עושה את מה שאני עושה ורואה בזה שליחות, פה דור המייסדים מרגישים בבית!"

עדנה (81) ובן זוגה, אודי(89), גרים בלב גנים מזה שנתיים: "בעיני רבים, דיור מוגן נתפס כ"תחנה אחרונה" או בית סיעודי שאינו מיועד לאנשים שאינם עצמאים, זה פשוט לא נכון!, אני בת 81, עברתי פה הכול, אני צריכה להסביר למה אני מעדיפה לדבר ולחיות עם אנשים שעברו כמוני את כל ההיסטוריה שלנו?!,
בגילי המתקדם שכבר קשה לי לצאת לחברים או אפילו קשה לחברים לבוא אלי… ולחלק מאיתנו החברים הולכים ונעלמים, זה נפלא שכולם קרובים אלי, כך אני יכולה לקיים אורך חיים עצמאי וגם חברתי, לא מתאים לנו להיות מבודדים, איזה כייף זה לקפוץ לקפה אצל השכנה שלידי, החיים הטובים!, 


האפשרות לצאת פסיעה מהדלת ולהנות עם חברים בגילי שמבינים אותי ואת החוויות שלי

 

אני מזמינה את כל המתלבטים להגיע אלינו לביקור! את יודעת שחברות, קפצו לביקור אצלי בלב גנים, נדהמו, התלהבו ושאלו – עם מי מדברים כדי להצטרף? כשראו את 'האקשן' את העניין, את החברותא, החליטו להצטרף, למה להסתפק בבית גדול וריק, כשאפשר לחיות, פשוט לחיות!"

אשמח להכיר את האקשן, העניין והחברותא, רשמו אותי לסיור בלב גנים

גם מאפריים (76) ואווה (76), בני זוג שגרים בלב גנים כבר שנה, שומעים את אותם הדברים, הם הגיעו ללב גנים לפני שנתיים, "לא להאמין איזה שינוי חווינו, הדבר היחיד שאני מצטער אליו שלא הגעתי קודם, אמנם מצאנו חברים חדשים, רק זו חבורה שעברה דברים דומים שאנחנו עברנו, אנחנו מבלים יחד, תמיד יש עם מי לדבר, והמלחמה האחרונה רק המחישה לנו כמה חשוב להיות מוקף בקהילה שדומה לך ומבינה אותך"

לב גנים מציע 3 מסלולים חדשים דווקא בימים אלו

מסכם לנו יוסי קפלן מנכ"ל לב גנים: "הרבה מדברים על החוסן שלנו, אנחנו המהות של המילה חוסן, לכל קהילה יש את הנרטיבים שלה, בקהילה משפחתית כמו קהילת לב גנים, לקשרים יש השפעה הדדית בין האנשים. בספרות המחקרית, אנחנו רואים שקהילה היא משאב חשוב בהתאוששות ושיקום בזמן משבר או אסון, דור המייסדים של מדינת ישראל, נמצא היום בגילאים בין ה-75 ועד למעלה מ-90 לחייהם, כשדייר בלב גנים מוקף באנשים שעברו את ההרפתקאות הרבות שגם הוא עבר – הוא מרגיש בבית! 

חולקים עבר משותף, ועסוקים כל היום, לב גנים 2024, הדיור המוגן הכי משפחתי שיש

לדור המייסדים של מדינת ישראל מגיע להרגיש בבית מוקפים בחברה שעוטפת אותם, ובטח ובטח בזמן משבר כמו שישראל עוברת בחרבות ברזל, משבר אישי או קהילתי, הלכידות המשפחתית שיש לנו פה בלב גנים מאפשרת חווית חיים שאין אותה באף מקום אחר"

אני רוצה להיות מוקף בחברה וקהילה, אנא רשמו אותי לסיור בלב גנים

עוד מהבלוג שלנו

דילוג לתוכן